Idag är jag trött



Det känns som att allt börjar komma ikapp mig och att det börjar bli stressigt med allt, jag har inte tid att göra något annat än att plugga och vara på praktik, (EGENTLIGEN) men så ser inte vardagen ut. Det finns inte så mkt energi till att plugga så jag fortsätter att skjuta det framåt ett tag till. :S

Just nu sitter jag och ska förbereda min lektion som jag ska ha i morgon funderar på om jag ska skriva på tavlan eller om jag ska göra en overhead. tror det blir tavlan faktiskt lite roligt det med och vet inte riktigt hur det ser ut på skolan med grejer dvs sånt där papper och grejs! Jag ska för övrigt prata och ha lektion om hur viktigt det är att planera och förbereda i tid! Så i morgon börjar mitt liv som lärare. och i och med det börjar de vita lögnerna om hur man ska göra och hur bra det blir om man gör så. Fast både jag och eleverna vet att det troligtvis aldrig kommer vara så där bra som det skulle kunna vara :P Men vadå, jag ska som sagt förespråka för vikten av att börja i tid och vara förberedd och här sitter jag kvällen innan och skriver ihop material ;)

Men min förhoppning är att någon av eleverna kanske tar till sig och lär sig något av det jag säger! Medan de andra hör lyssnar och precis som jag tycker det låter som en bra plan, men som brukar förbli en bra plan :)

Nej nu ska jag fortsätta med mitt.
Tiden bara flyger iväg. Och jag är trött!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ha ha! Gulledig. Tur du är bra på att improvisera.

2010-04-15 @ 20:23:40
Postat av: Malin

Du kommer att lyckas bra med dina vita lögner.

Hoppas du hittar igen Henke förresten.

2010-04-15 @ 21:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0