Snabba Cash



I söndags var vi och såg den omtalade filmen, den som fått bra betyg i tidningar = inga stora förväntningar från min sida. Lågt betyg brukar betyda bra film. Så även kan jag tycka att det var denna gång, visst en helt okej film.

Men för en person som inte läst boken kändes det som att det var mycket som saknades i handlingen för att få en uppfattning om vad filmen handlade egentligen handlade om.  Sen var den lite väl overklig, om jag skylle rymma från fängelset kan jag då gå helt öppet på gatorna i sthlm då? Troligtvis inte.

Nu låter det som att filmen var helt super dålig, och så var det inte. Men inte en film värd att se på bio kan jag tycka, men den kan vara värd att hyra speciellt om man läst boken, det är alltid roligt att se hur de får till filmen.
Och med boken i bakhuvudet tror jag att filmen blir mer förstålig, enklare att hängá med i.

Det som är roligast är att jag har läst två bloggar, där "överklass" tjejer skriver om filmen, och tycker den var bra men att överklassen var lite väl "överspelad" lite väl  överdriven lixom. Själv tyckte jag den var klockren, så grymt rolig. Den är säkert lite överdriven men inte alls så mkt!

Nej det var allt om den filmen nu kom posten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0