Klagomål



Att arbeta i grupp är ett mysterium i sig. Att få det att gå ihop är ett annat problem. Att studera heltid innebär i alla fall för mig att den tid man studerar på är mellan 8-16 på dagen. (ja någongång där emellan brukar jag plugga om jag får för mig att göra det). Kvällar och helger hör inte till tid då studier bör göras. Tyvärr verkar det som jag har missuppfattat läget och kan man inte träffas på kvällar så är det brist på "arbetsmoral".  Jag å andra sidan kan ju se det så att de som valt att arbeta heltid samtidigt som man studerar heltid, förstör en hel del för oss vanliga döda som valt att ta studiemedel och studera när man studerar och inte något annat.

Att jag ska få skit för att jag inte kan ses på kvällarna och att jag borde anpassa mig efter gruppen sista veckan innan arbetet ska in är ord som jag inte riktigt kan ta åt mig utav. Om jag hade haft äldre barn som hade aktiviteter på kvällstid skulle jag då säga till mitt barn nej tyvärr kan du inte få gå på det i dag, du måste följa med mamma och pappa när vi ska plugga. För två av dem vi pluggar med jobbar på dagarna. Helt sjukt om ni frågar mig!

Jag hatar att behöva lägga massa onödig energi på att få vissa människor att förstå att jag haft rätt hela tiden... Ibland önskar man att man bara kunde ha fel och ge sig med det. Men jag vägrar ta skit för något som jag inte ska ha skit för...

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Helt jävla rätt! :)

2011-05-24 @ 12:12:37
URL: http://tartparadiset.blogg.se/
Postat av: Nina

haha kan inte annat än att hålla med. har ni några planer för fredag?

2011-05-24 @ 21:16:00
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: SARA

Helt rätt! Det är jobbigt när man föddes med de rätta svaren och lösningarna ;) synd bara att annat folk aldrig inser det ;)



Och som sagt studier ska göras på dagtid, precis som ett jobb. För att studera är precis som att jobba. Man gör det på dagtid. Att lägga lektioner på kvällar/helger får man ju inte ens göra. Även fast man pluggar på egen hand så ses det ju ändå som lektionstid. Men det går inte att lära gamla hundar sitta sägs det, så tyvärr verkar du befinna dig i ingenmanslandet just nu, men jag med flera vet i alla fall att du haft rätt hela tiden.



Skit i bittefittor, lägg energin på din otroligt söta fina underbara Lova. Även grupparbeten kan göras på två håll ;)

2011-05-25 @ 12:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0