Grodan 55 dagar kvar



 
Tiden har som väntat gått snabbt fram. Vi går idag in i vecka 33 (32+0) 80,4% av graviditeten är avklarad och vi är nu inne på den 8:e månaden. Hur är läget då. Det är väl som under kontroll, vissa dagar har jag väldigt ont i kroppen andra dagar går det bättre. Att somna och sova hela nätter är ingen lätt match men vad tusan, det är så det är med småbarn, både när de är inne i magen och utanför. Mitt järnvärde är väl rätt dåligt men nu senast hade det faktiskt gått upp till hb 110 vilket nästan är normalt ;) eller ja man ska helst inte ha under 115 men jag menar 110 är ju nästan nära det som är bra. Bara fortsätta knapra piller. Jag märker tydligt av att jag har varit hemma i 10 veckor snart med min stora tjej och det börjar bli rätt tungt och jag tror både jag och Lova ser fram emot dagisstart nästa torsdag=)
 
Förutom att man blir väldigt begränsad och kroppen säger emot så är det helt okej att vara gravid även denna gång. Värmen den senaste tiden har gjort att jag fått lite vätska i fötterna under kvällarna men än så länge inga bestående men av det. Håller tummar och tår att jag slipper fyllas med allt för mycket vätska innan detta är klart. 
 
En liten uppdatering om grodan och mamman.

Kommentarer
Postat av: Eleni

Ja, jag hoppas det kommer bli bra. Har också hört bara bra och den ligger ju så himla mysigt och så är det ganska litet med bara två avdelningar. Tror hon kommer att trivas där! :)

Håller tummarna för er att hon får en plats snart. Förstår att det blir lite bökigt att behöva åka långt för hämtning och lämning.

Vilken jättefin bebiskula du har! :) Vad spännande med en till liten.

2013-08-10 @ 20:23:49
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0