Att bli lärare är inte lätt eller?



Ibland blir man bara så sjukt irriterad på vissa saker och ting. Finns som inget att göra åt saken. Nu skulle jag in och kolla om det hänt något på skolmailen dvs jag loggar in på miun, ser att vi fått info om den kommande muntliga tentan som vi har v. 51. (för hur den skulle utforma sig visste de ju självklart inte när vi var där på innevecka för tre v sen.)  Kanon tänkte jag skönt att veta hur det blir. Sen läser jag och blir bara så trött ska inte vi bli lärare?

"Studenterna indelas i 3-grupper av organisatoriska skäl, men kommer enskilt in till examinerande lärare. Detta hoppas vi upplevs mindre stressande för den enskilde studenten eftersom det innebär att de andra två studenterna inte kommer att sitta med och lyssna."

Har man problem med att ha tenta med två andra, vilket jag kan se leda till diskussion i ämnet som i sin tur enligt min mening är en av delarna till högre betyg, kanske man inte ska bli lärare! Personligen så känner jag mig mer utsatt i att sitta ensam i ett klassrum tillsammans med en person som ska bedömma mig och jag ska spotta ut information till denna person och en bandspelare.

Jaja det är väl bara att åka dit och göra tentan men det känns ju lite som dagis nivå...


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig, men som du skriver bara att gilla läget. Du får väl lämna dina synpunkter i kursutvärderingen.

2009-12-01 @ 21:18:54
Postat av: Britt

Vad GLAD jag blir. Du är allt bra klok du. Synd att man inte kan säga detsamma om din lärare. Du kommer att bli en helt fantastisk lärare!Stå på dig.

2009-12-01 @ 21:19:56
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta en minut till att gå in på våran sida och kolla vad vi har att erbjuda! Vi designar även personliga bloggar utifrån dina önskemål!

2009-12-01 @ 21:37:59
URL: http://freshdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0