Olika tankar



hur gör man när ens egna visioner och tankar om hur det ska vara och vad som är rätt, ligger så långt ifrån den personen som "står" över i rang. Hur gör man när man ser hur fel och hur illa det verkligen är och den andra personen, berömmer och säger att eleverna jobbar bra? Efter en vecka vill jag inte direkt gå in och kapa lärarna vid fotknölarna och säga hur illa jag anser att det  är, men någon gång under denna period måste jag på något vis försöka öppna ögonen på dessa personer, för visst måste det vara så att de har gått och blivit hemmablinda?

Ja det är inte alls som jag hade förväntat mig men det är otroligt nyttigt tror jag att få se hur olika det verkligen är, att komma in utifrån med kritiska ögon kan vara bra för verksamheten, men hur kritisk får man egentligen vara. Jag försöker verkligen att vara öppen för de bra sakerna, men det känns som att fler och fler saker läggs på och jag blir mer kritisk.

Men herregud det är lång tid kvar fyra veckor och sen är jag kanske omvänd. :) Ska försöka vara possitiv och se de bra sakerna och ta till vara på dem.


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag förstår hur du känner, jag känner också så men inte lika starkt som du kanske. Jag försöker ställa frågor och ifrågasätta så jag hoppas att dom får sig en tankeställare.

2010-11-16 @ 13:33:45
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0