Lina Lova dag!



Idag har jag och Lova varit hemma ensamma! Pappa Henrik har arbetat. Vi började morgonen vid sju tiden när henke klev upp, med blöjbyte sen myste vi på i sängen framför nyhetsmorgon till halv nio då gick vi upp och gjorde frukost. Eller jag gjorde väl frukost Lova hänger som bara med än så länge! ;)
Efter frukosten försökte jag få iväg ett mail angående skoluppgiften och efter en halvtimme så hade jag lyckats med det i alla fall så nu är jag på g. Det är inte så lätt när man är själv med Lova så man får vara glad för det lilla! :)
Sen var det dags för sovstund för Lova, under tiden hon sov kollade jag runt lite på datorn, läste lite gamla uppsatser och plockade lite här hemma!
När Lova vaknat igen var det lunch tajm och busdags innan nästa sovning! Där imellan hann vi gå ner till tvätten också! Lova sov och jag tvättade och plockade lite mer! Sen kom Pappan hem och vi började plocka i bokhyllan och sortera i skolpapper böcker. så nu har vi ganska bra ordning och många papper har åkt i källsorteringen om jag säger så!
Slängde ihop pizza till middag, sen for henke på träning! Lova sover nu sen en timme tillbaka, vi hade lite mys och bus och bad innan läggdags! (ändå var hon inte villig att somna på studs utan skulle böka på lite innan hon kunde ge med sig) Nu sitter jag och väntar på min karl som snart borde dyka upp kan jag tycka träningen slutade för en halvtimme sedan och hur lång tid kan det ta att duscha, dock åker han med viktor så det är ingen garanti att de lämnat åkersvik ännu...
Jo men titta nu kom det in någon genom dörren. Dags att stänga ner och vara lite social då! Ha en trevlig kväll!
KRamkram
Lova klappar på tomtarna (vi kör lite julbilder så här innan jul)

Kommentarer
Postat av: My - Mamma till Alma

Hon är så söt!! (Du med såklart Lina) ;)

2011-12-15 @ 21:09:31
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: My - Mamma till Alma

sv: nä, de på BVC tyckte man kunde avvakta med det. Om hon sover dåligt och äter dåligt så kunde man ge henne. Men hon sover både bra och äter bra så :)

2011-12-15 @ 21:36:27
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Nina

Självklart, det är du som ska få de där 3 fattar du väl ;)

2011-12-15 @ 22:45:06
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Malin

När ska mormor få träffa lilla tomtenissan igen då?

2011-12-16 @ 10:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0