Plugg tisdag



Ja faktiskt jag har pluggat idag eller ja lite i alla fall är inte riktigt klar men jag ska bli klar med den här nedrans uppgiften idag punkt. Det kommer ibland frågor från olika håll om hur det går att plugga och vara hemma med Lova samtidigt! Det går. Det som är den stora skillnaden är att man är medveten om att man inte har lika mkt tid att lägga ner och att inte båda kan sitta och hetts plugga sista veckan! Det resulterar i att man har Pluggångest lite tidigare än vad man hade förut. Men det är man ju van vid så det är en ångest som man får leva med som student! Hittils har allt gått bra, henke och jag har klarta alla våra uppgifter/tentor med bravur trots extremt lite plugg. Men jag pluggar inte mindre nu är förut, bara lite mer utspritt. Henke är duktigare än mig på att plugga och få saker gjorda, han är verkligen bra på det. En annan måste ha extrem pluggstress för att lyckas prestera något vilket är ganska jobbigt, men som sagt! Det funkar bra för oss och vi får båda vara hemma och njuta av vår älskade dotter samtidigt som vi kommer allt närmare vårt framtida arbete!
Lova gör det lite roligare och man får göra massa annat skoj på dagarna som man inte gjorde förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0