Onsdag!



Den här dagen har för mig varit väldigt segstartad. Jag känner inte någon motivation till att komma igång med något alls och största delen av tiden har spenderats framför tvn i soffan. Fy skäms på mig finns ju alltid massa saker man kan ta tag i även om inte plugglusten infinner sig. SKulle dessutom behöva läsa igenom den uppsats jag ska opponera på imorgon em också. Men tror det få bli efter lunch ändå för just nu finns inte den energin.
 
Det är konstigt det där med energi. Vissa dagar bara finns det där, och andra dagar ligger den och gror och vill komma fram bara man tillåter sig att plocka fram den, som idag, medan de vissa andra dagar inte finns en tillstymmelse till energi.
Dagar som idag kan man faktiskt välja själv och det är väl det som är halva grejen, bollen ligger hos mig och jag måste bestämma mig för vart jag ska kasta den. Men tror jag har "slöat" klart för idag och väljer att kasta bollen frammåt i eftermiddag och försöka få så mycket som möjligt gjort. Jag ska ta mig en dusch, laga lunch, förbereda tvätten, tvätta och skriva ut uppsatsen och läsa den. Sen kommer min älskling hem eller ja båda mina älsklingar och då ska jag iväg på en em dejt med en gammal vän. Ska hinna med en tur på skolan för att hämta böcker och en sväng på bibblo för att hämta och lämna böcker. Så i slutändan så har nog denna dag också vart meningsfull och jag har gjort mer än tillräckligt och behöver nog inte ha dåligt samvete över att jag låtit dagen gå till spillo. 
 
Det är roligt att lämna Lova på dagis på mornarna nu, speciellt när man inte har bråttom. Lova visar mig runt och vill direkt leka och visa mamma alla saker. Idag sprang hon in och åkte lite bil innan hon vinkade i fönstret till mig när jag gick. 
 
En superglad dagis tjej, visar upp dagis för mamma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0