Tisdag



God kväll!
Idag har jag haft en pluggfri dag kan man säga. Jag har iofs öppnat mailen och kollat på uppsatsen jag ska opponera på men sedan lämnat det där. Man vill ju inte överplugga två dagar i rad. Så istället har jag mest hängt med surpuppan Lovisa som haft en tung dag med många motgångar, exempelvis var hon tvungen att duscha, gå ner till stan, äta lunch, glömde snuset.... saknades väl bara att femman hade ramlat i backen. Haha ;) Men vissa glimtar av hennes glada sida har dagen också bjudit på. 
 
Nere på stan shoppade Sara en femma och är nu med i nördgänget som alla andra. Sen blev det lunch och bussfärd hem. Lovisa blev kvar på middag hos oss och nu på kvällskvisten tog vi oss en tur på Birsta city. Jag var lite shoppingsugen så det blev en kjol och en tunika till Lova med hem. Den där ungen hon får ju allt hon inte ens vet hon vill ha;) haha! Men hon måste ju ha lite fredags "klänningar" och "Kjolar" så hon klara dagis våren med bravur. 
 
För övrigt har dagis gått över förväntan nu efter julledigheten. Det är en glad unge vi lämnar på mornarna och en glad unge vi hämtar på eftermiddagen. Kan det bli bättre.
 
Idag när de var ute hade Lova "försvunnit" iväg från de andra kompisarna och stått länge och väl inne i kiosken som de har ute och lekt på för sig själv. Efter en stund hade de andra barnen "hittat" rätt på Lova igen och blev överlyckliga av att hon också var ute. Då hade alla barn (på lovas avdelning) börjat leka i kiosken
 
Bara under julen här tycker jag det hänt så otroligt mycket med vår lilla stortjej. Både med tal och framförallt med lek. Hon kan pyssla på och dona längre stunder med olika "lekar" och har blivit superduktig på att klä på sig. Ofta kommer hon med mössa och halsduk och en väska. Det händer mycket och det gäller att hänga med i svängarna och inse att vi längre inte har en liten bebis utan ett barn, och inte vilket barn som helst utan Världens bästa Lova.
 

Kommentarer
Postat av: My

Ja, tiden går verkligen fort! Tyckte inte det var längesedan sen min babyshower och Lova var pytteliten!

2013-01-08 @ 21:48:05
URL: http://www.unwake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0