Kocken



Lova har börjat hjälpa mig att laga lunch när hon är hemma. Även middag ibland. Förra veckan så hjälptes vi åt med att steka pannkakor, Lova hällde smet i stekpannan och jag gräddade dem, perfekt samarbete. Här om dagen hjälpte hon mig med en gryta och sa efter en stund.
- Mamma vi måste väl smaka? Jag kan ta fram en sked...
Sen klev hon ner från stolen och tog fram en sked. Därefter körde hon en sked till sig och sen en till och en till sen fick jag frågan, -Vill du smaka?  eller så sa hon -mamma nu är det din tur, passa dig det är varmt.
Med redan ifjol i april var min stortjej med i köket fast då var det bullbak inför födelsedagen som stod på schemat, vilket det nog börjar bli dags för snart igen.
 
April 2014
 
April 2013
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0