Inskolning



Det är inte enkelt att vara barn, även om man som vuxen vet hur bra dem har det och hur lite av verkligheten som de egentligen har "koll" på och behöver fundera på. 
Men den värld som öppnar sig och alla intryck allt nytt som man som barn lär sig är otroligt stor och det är alltid nya saker som händer och sker med kroppen och knoppen! 

Att vara tre år och byta förskola är inget jag rekommenderar men visst kommer det bli toppen! Lova kommer skaffa vänner som bor här i vår närhet som hon kan gå till själv nästan. Det är trevlig personal på fsk så det kommer bli bra.

Men det är jobbigt för Lova även om hon idag har haft jätteroligt så är den där separationen så otroligt märkbar och smärtsam hon är mammig till 1000 just nu. Hon är 3 år och en brud full med tankar funderingar och framförallt känslor som åker bergochdalbana. 

Hemma pratar hon glatt om sitt nya dagis så visst verkar hon trivas, problemet för henne just nu är att jag inte kommer vara där hela dagarna. I morgon blir det en kämpig dag för mitt stora hjärta, jag hoppas hon glömmer bort mig i allt det roliga  i morgon och slipper fundera på om mamma kommer och hämtar eller ej. Att hon innan nästa vecka är slut känner att det är roligt att få leka några dagar/timmar i veckan utan lillebror och mamma, med alla nya vänner!

Som sagt jag är helt övertygad om att det kommer bli bra, det märktes redan idag på Lova men det är jobbigt att börja på nytt ställe och hitta sin plats i gänget. Det tär på en treåring och hennes mamma. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0