Att börja simskola



Lova har börjat simskola. Det var en förväntansfull spänd sprallig glad och nervös tjej som väntade på att det skulle bli hennes tur att börja. En kompis från förskolan var där och dessa tjejer tossade ju då upp varandra lite extra. Lova är yngst i sin grupp och de flesta barnen hade redan gått en termin men jag tror att nivån är rätt för henne då hon är relativt vattenvan redan och tycker om att bada.
 
En liten igel satt fast i mitt ben under uppvärmningen men sedan gick vi tillsammans till bassängen och där släppte nervositeten för min stora tjej och mamman kunde då lugnt gå och sätta sig ute vid stora bassängen. Lova hoppade i vattnet och sen tror jag nog det gick bra. Hon har ju Alva som trygghet och simfröken:)
 
En glad och spralligtjej som inte alls förstod varför man skulle kliva upp när klockan var sex och som tyckte det var dags för simskola på måndag igen. Vi kom överrens om att Simskola på Söndagar hör ihop då båda börjar på bokstaven S. Innan vi kliver ur bilen säger Lova till mig, Mamma du behöver inte säga att du är stolt över mig mer, jag vet det nu.. ;) Min stora tjej klart jag är stolt över dig <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0